Onze werkwijze
De consultants van Victa ondersteunen u volledig bij het opzetten en het gebruik van een business intelligence omgeving. Dit doen we met een procesmatige aanpak. Uiteraard kunnen losse diensten ook afgenomen worden.
Manier van werken
Stap 1: Installatie van de benodigde applicaties
Stap 2: Bepalen requirements
Stap 3: Datamodelleren van de benodigde gegevens
Stap 4: Vervaardiging van de visualisaties
Stap 5: Borgen in de organisatie
Stap 6: Beheer
Installatie
Onze technische consultants zijn gespecialiseerd in het installeren en configureren van de benodigde Qlik applicaties. De installaties worden gestructureerd uitgevoerd, waardoor het beheer van de applicaties eenvoudiger wordt. De applicaties die veel worden geïnstalleerd zijn Qlik Sense, QlikView, Qlik NPrinting, Qlik GeoAnalytics, Qlik Web Connectors, Qlik Associative Big Data Index, Qlik Catalyst, maar ook 3rd party oplossingen zoals TimeXtender, Alteryx, NodeGraph en Sense Excel. Uiteraard kunnen onze consultants u met elke installatie ondersteunen en voorzien van advies over integratie, software versies en algemene best practises.

Requirements Engineering
Onze consultants zijn getraind in het bepalen van de juiste business requirements. In samenwerking met de organisatie worden wensen en eisen besproken en vastgelegd. Veelal doen we dit in een Business Intelligence Implementatie Plan (BIP) of Customer Succes Plan (CSP). Dit heeft tot resultaat dat de verwachtingen van de organisatie ook worden waargemaakt. De business intelligence omgeving sluit daardoor perfect aan op uw organisatie waardoor er een data gedreven organisatie kan ontstaan. Tevens meten we de resultaten en toetsen we deze aan het plan om zodoende tijdig te kunnen bijsturen of adviseren over nieuwe richtingen. Het streven is om een continu verbeterproces te realiseren afgestemd op de actuele eisen en wensen van uw organisatie.
Datamodelleren
Al uw beschikbare bedrijfsgegevens verwerken onze consultants in een overzichtelijk datamodel met behulp van een ETL (Extract Transformation and Load) proces. Allereerst wordt ervoor gezorgd dat de beschikbare data op één plek terecht komen. Vervolgens wordt de data getransformeerd, waarna een overzichtelijk datamodel ontstaat. Het voordeel is dat onze implementatie consultants gespecialiseerd zijn in het maken van associatieve datamodellen. Het associatieve datamodel is een unieke en gepatenteerde technologie van Qlik. Hierdoor is het voor de organisatie mogelijk om alle beschikbare data vanuit verschillende bedrijfsonderdelen en databronnen te combineren en om inzichten te creëren vanuit alle mogelijke invalshoeken. Een resultante van een goed associatief model is dat er inzichten kunnen worden verkregen waar in eerste instantie niet om is gevraagd, maar die spontaan naar boven komen.
Visualiseren
De consultants van Victa zijn gespecialiseerd in het visualiseren van data. We zorgen ervoor dat de visualisaties aansluiten op de organisatie. Daarnaast zorgen wij ervoor dat de organisatie de visualisaties ook gaat gebruiken op de manier zoals van e voren bepaald is. De visualisaties zijn van toegevoegde waarde voor de gehele organisatie. Kortom, op zowel strategisch, tactisch als operationeel niveau.
Borgen in de organisatie
Victa kan u ook ondersteunen in het borgen van business intelligence binnen uw organisatie. Het alleen neerzetten van dashboards, analyse sheets en rapporten is vaak niet voldoende. Er is een cultuuromslag noodzakelijk in de manier van werken zodat de gehele organisatie data-gedreven gestuurd kan worden. Hiervoor is business intelligence als strategisch functioneel gebied noodzakelijk. Maar hoe kunt u dit neerzetten in uw organisatie? Wij helpen u hier graag bij!
Victa heeft bewezen ervaring in het opzetten van een BI Shared Service Centre (BISSC) of een BI Competence Centre (BICC), ook wel BI Centre of Excellence (BICoE) genoemd. Op deze wijze wordt business intelligence duurzaam geborgd in uw organisatie en krijgt het de aandacht die het verdient.
Beheer
Onze servicedesk kan volledig ondersteunen in het beheer van uw business intelligence omgeving. Wij bieden ondersteuning bij zowel het beheer van de geïnstalleerde applicaties als de servers die we voor u hosten of beheren. De servicedesk is geopend op werkdagen van 8.30 uur tot 17.30 uur en kan het volledige beheer overnemen van uw Qlik omgeving. De service desk kan tevens worden gebruikt voor het inschieten van incidenten en wijzigingsverzoeken. We werken conform vaste SLA’s (Service Level Agreements) en kunnen indien gewenst ook maatwerk SLA’s afsluiten die aansluiten bij uw specifieke wensen. Onze servicedesk is te bereiken via telefoon of mail, maar er is ook een online selfservice portaal beschikbaar voor onze klanten.