Micro Fashion - Victa Qlik Solutions

Klantreferenties

Micro Fashion

Micro Fashion realiseert omzetgroei per vierkante meter met hulp van QlikView

“We zitten nu weer in de driving seat. QlikView stelt onze merchandisers in staat de voorraden bij onze VMI/Consignatie klanten optimaal te beheren, met als gevolg een enorme omzetgroei.”

Guido Verhagen, Chief Information Officer, Micro Fashion

“Bij een proof of concept is ons grootste bestand ingeladen en werd door QlikView binnen een paar seconden hetzelfde rapport opgehoest waar we normaal zo lang over deden. Wij waren gelijk verkocht.”

Guido Verhagen, Chief Information Officer, Micro Fashion

“Bij een proof of concept is ons grootste bestand ingeladen en werd door QlikView binnen een paar seconden hetzelfde rapport opgehoest waar we normaal zo lang over deden. Wij waren gelijk verkocht.”

Guido Verhagen, Chief Information Officer, Micro Fashion

microfashion

Micro Fashion produceert hoge kwaliteit herenmode voor Europa’s grootste merken, detailhandelaren en warenhuizen. Micro Fashion heeft ook twee eigen merken, Profuomo en Michaelis. De productie van de kleding vindt plaats over de hele wereld, waaronder Italië en Oost-Europa. Europa is ook de grootste afzetmarkt, waar 98% van de omzet wordt gerealiseerd. Micro Fashion heeft naast de productie voor andere bedrijven ook twee eigen winkels en vele shop-in-shops.

Op het moment dat Micro Fashion op zoek ging naar een BI-oplossing werd er gewerkt met Microsoft Dynamics NAV. Dit wordt nog steeds als een prettig ERP pakket ervaren, maar omdat het genereren van overzichtelijke rapporten om de juiste analyses te kunnen maken teveel tijd in beslag nam, lukte het niet om op wekelijkse basis effectief de vele shop-in-shops te bevoorraden.

Guido Verhagen, Chief Information Officer bij Micro Fashion: “De actuele voorraad van al die winkelvloeren wordt bijgehouden met behulp van EDI-berichten. Op basis van dieEDI-berichten maken we rapportages en analyseren we wat goed loopt. Wat zijn de bestsellers en de slow-movers? Hoe moeten onze tussencollecties eruitzien om de voorraad in de winkels op te frissen tussen de twee seizoenen in. Welk advies geven we onze klanten over onze collecties op hun winkelvloer? Dit werd steeds complexer door enerzijds het groeiende aantal producten en winkels en anderzijds de trage rapportagemogelijkheden. We zaten niet meer in de driving seat doordat de informatie niet meer effectief en vooral tijdig geanalyseerd kon worden.”

“We zijn op zoek gegaan naar Best of Breed software en zijn uiteindelijk bij QlikView terecht gekomen,” vertelt Guido Verhagen. “Veel andere pakketten die we hebben bekeken exporteerden alsnog veel naar Excel, maar wij hebben héél veel records en variabelen in de database. Soms waren we drie uur bezig met Microsoft Dynamics NAV en Excel om het gewenste resultaat te publiceren. Het moest dus een oplossing zijn waarbij dat niet nodig was.”

Werknemers van Micro Fashion hebben in 2012 een seminar van QlikView bijgewoond en waren vrijwel direct onder de indruk van de snelheid van QlikView. Guido Verhagen: “Bij een proof of concept is ons grootste bestand ingeladen en werd door QlikView binnen een paar seconden hetzelfde rapport opgehoest waar we normaal zo lang over deden. Wij waren gelijk verkocht.”

Download de volledige CaseStudy

Voor de volledige CaseStudy verwijzen wij u graag door naar digitale versie uitgegeven door Qlik. De CaseStudy is zowel in het engels als in het nederlands beschikbaar:

Gerelateerd

    Solution Overview

    Bedrijfsnaam: Micro Fashion

    Branche: Manufacturing, Retail

    Functie: Sales, Supply Chain Management

    Land: Nederland

    Uitdaging:
    Micro Fashion wilde de data over verkopen en voorraden van 4.500 winkelvloeren effectiever en sneller kunnen analyseren om de bevoorrading te stroomlijnen.

    Oplossing:
    Victa heeft QlikView aan de bestaande systemen gekoppeld en verschillende rapportage- en analyseomgevingen ontwikkeld. Hiermee kan Micro Fashion binnen enkele uren bepalen welke voorraden op welke winkelvloer nog diezelfde week moeten worden aangevuld.

    Voordelen:

    • KPI’s worden op ieder niveau nu beter gemeten
    • Efficiëntere bevoorrading
    • Verhoging van de omzet per vierkante meter
    • Besparing van vele uren door geautomatiseerde rapportage en analysemogelijkheden
    • QlikView wordt ook voor marketing automation ingezet

    Data Source Systemen:
    EDIFACT
    Excel
    Microsoft Dynamics NAV