TNT Innight - Victa Qlik Solutions

Klantreferenties

TNT Innight

QlikView biedt TNT Innight de tools om de onderneming strategisch te besturen op basis van Integraal Performance Management

“Door de gebruikersvriendelijkheid kenmerkt QlikView zich door learning by doing. In de tussenfase, waarbij we naast QlikView de statische Cognos rapporten zijn blijven aanbieden, bleek dat iedereen direct op QlikView is overgestapt.”

Michiel Zwart, Informatiemanager, TNT Innight

Met QlikView werken we efficiënter en hebben we onze kwaliteit en klanttevredenheid verbeterd. Ook zijn de beheerskosten van onze BI-omgeving verlaagd.

Michiel Zwart, Informatiemanager, TNT Innight

Met QlikView werken we efficiënter en hebben we onze kwaliteit en klanttevredenheid verbeterd. Ook zijn de beheerskosten van onze BI-omgeving verlaagd.

Michiel Zwart, Informatiemanager, TNT Innight

TNT Innight maakt deel uit van TNT Express. TNT Express biedt wereldwijde koerier- en express diensten voor de zakelijke markt in meer dan 200 landen en is een marktleider in Europa. Met 75.000 medewerkers behaalde het bedrijf in 2010 een omzet van €7.053 miljoen. De wekelijkse vervoersaantallen voor express pakketten, documenten en vracht komt neer op ongeveer 4,4 miljoen.

Het distributie proces

TNT Innight biedt met haar Night Express Services sectorgerichte nachtdistributie oplossingen. Zendingen worden aan het einde van de werkdag opgehaald en dezelfde nacht vóór 07.00 uur afgeleverd. Hierbij wordt gewerkt op contractbasis. Afleveradressen dienen van tevoren bekend te zijn, aangezien TNT Innight in het bezit moet zijn van de sleutels van de afleverlocatie. Dit kan een bedrijfspand zijn, maar ook een muurkluis, een servicewagen of een container. Het centrale distributiecentrum in Nieuwegein vormt de spil van de dienstverlening. Hier worden de zendingen ‘s avonds, veelal automatisch, op route gesorteerd. Na sortering vindt vervoer plaats naar strategisch gelegen depots van waaruit fijnmazige distributie plaatsvindt naar de afleverlocaties.

Door gebruik te maken van Night Express Services kunnen kosten en tijd worden bespaard en tegelijk servicelevels worden verhoogd. De voordelen die de klanten van TNT Innight, welke sinds september 2016 opereert onder de naarm Nox NightTimeExpress, in de dagelijkse praktijk realiseren zijn o.a. reductie van logistieke kosten, reductie van wagenvoorraad, orderpicking tot begin van de avond en een kortere doorlooptijd van retourzendingen.

Download de volledige CaseStudy

Voor de volledige CaseStudy verwijzen wij u graag door naar digitale versie uitgegeven door Qlik:

Gerelateerd