Office 365 Sharepoint Connector
Met de Qlik Office 365 Sharepoint Connector kunt u data ophalen van uw Sharepoint account.
Manieren om toegang te krijgen tot data
Voor toegang tot uw Office 365 Sharepoint data moet u de verbinding verifiëren. Voer de Sharepoint basis URL in waarmee u verbinding wilt maken, klik op Verifiëren en log in met uw Sharepoint accountdata. Haal het authenticatietoken op en voer het in de connector in. Uw inloggegevens worden opgeslagen in de Qlik Web Connectoren.
Data laden uit tabellen
Nadat u de connector hebt geverifieerd met uw accountgegevens, kunt u tabellen zoals de volgende gebruiken om gegevens te selecteren en te laden:
SubSites
Haalt beschikbare subsites op van uw Sharepoint-account.
Lists
Haalt beschikbare lijsten op.
Groups
Beschikbare groepen ophalen.
UsersInGroup
Hiermee worden beschikbare gebruikers in een groep opgehaald. U hebt de groeps-ID nodig om deze tabel uit te voeren.
Werken met de Sharepoint REST API quotumlimieten
De Qlik Web Connectors gebruiken de Sharepoint REST API om gegevens uit Office 365 Sharepoint te extraheren en in uw app te laden. Tijdens het opnieuw laden van uw Office 365 Sharepoint-gebaseerde app, ontvangt u mogelijk een foutbericht dat de connector de Sharepoint REST API-snelheidslimiet heeft bereikt en dat alle daaropvolgende API-oproepen mislukken totdat de connector onder de smoorlimiet valt. Als u dit foutbericht ontvangt, hebt u een van de API-snelheidslimieten overschreden.
Troubleshooting
U ontvangt een foutbericht dat u de API-limiet hebt bereikt.
Mogelijke oorzaak
U hebt de API-limieten overschreden die door de Sharepoint REST API aan Qlik Web Connectors zijn opgelegd.
Voorgestelde actie
Om de impact van het bereiken van de API-snelheidslimieten te verminderen, ontwikkelt u uw app met het volgende in gedachten:
- Pak alleen de gegevens uit die u nodig hebt.
- Laad tegelijkertijd een op Office 365 Sharepoint gebaseerde applicatie opnieuw.
- Zorg ervoor dat lussen in uw script die API aanroepen uitvoeren niet leiden tot oneindige lussen.