Watson Natural Language Understanding Connector
Met de Qlik Watson Natural Language Understanding Connector kunt u semantische functies van een tekst analyseren en de analysegegevens rechtstreeks in de QlikView en Qlik Sense toepassingen importeren.
Manieren om toegang te krijgen tot data
Om de Qlik Watson Connector te gebruiken, gebruikt u uw relevante Watson data waarmee de connector wordt geverifieerd. Na authenticatie van de connector zijn een aantal tabellen beschikbaar:
Categorieën
Toont de top drie categorieën, gebruikt om inhoud te categoriseren.
Concepten
Toont de concepten die zijn gedetecteerd in de tekstanalyse.
Emoties
Toont de emoties die worden gedetecteerd in de tekstanalyse.
Entiteiten
Toont de entiteiten die worden gedetecteerd in de tekstanalyse, met verbonden emotie- en sentimentanalyse.
Sleutelwoorden
Toont de trefwoorden die worden gedetecteerd in de tekstanalyse, met verbonden emotie- en sentimentanalyse.
Metadata
Retourneert beschikbare metadata voor de HTML of URL.
SemanticRoles
Pars de tekstinhoud in onderwerp /actie /object.
Sentiment
Analyseert het sentiment van de tekstinhoud.
Troubleshooting
Foutmelding: “Te veel verzoeken”
Mogelijke oorzaak
U heeft de gebruikslimieten voor gelijktijdige API aanvragen overschreden. De standaardlimiet is 30 gelijktijdige aanvragen, maar deze limiet kan afnemen wanneer de service zwaar verkeer ondervindt.
Voorgestelde actie
Om de impact van het bereiken van de API snelheidslimieten te verminderen, ontwikkelt u uw app met het volgende in gedachten:
- Pak alleen de gegevens uit die u nodig hebt.
- Laad één op Watson gebaseerde applicatie tegelijk opnieuw.
- Zorg ervoor dat lussen in uw script die API aanroepen uitvoeren niet leiden tot oneindige lussen.