TOPdesk Qlik Connector
Rapportage en dashboarding is essentieel bij het streven naar een uitstekende service. Bij TOPdesk zien we veel klanten die meer inzichten willen halen uit hun data. Om dit te realiseren heeft TOPdesk een OData-feed uitgebracht. Dit is een API om online gegevens van TOPdesk (SaaS) te ontsluiten in een format dat geschikt is voor business intelligence-tools, zoals Qlik.
Beschikbaar op TOPdesk Saas
In het verleden hosten de meeste TOPdesk klanten hun eigen TOPdesk-applicatie en -database lokaal. In de loop der jaren hebben we een gestage toename gezien van klanten die overstapten op TOPdesk SaaS. Terwijl directe databasetoegang traditioneel klanten in staat stelde om gegevens uit TOPdesk (On Premise) te halen, is dat om veiligheidsredenen niet meer mogelijk op SaaS.
Natuurlijk is de behoefte aan rapportage over de verschillende modules (Incidenten, Wijzigingen, Configuratie, Kennis, Problemen etc.) en publiceerbare rapporten niet verdwenen met die beslissing. Als oplossing hiervoor heeft TOPDesk de OData-feed ontwikkeld, waarmee TOPdesk SaaS klanten alle gegevens in een Business Intelligence-tool kunnen laden om vervolgens inzichtelijke, gedetailleerde rapporten te kunnen maken. Momenteel biedt de feed toegang tot gegevens van Incidentbeheer en Wijzigingsbeheer, de andere modules worden later toegevoegd.
Met de OData-feed kunnen gegevens direct worden ingelezen in bijvoorbeeld in Qlik Sense, QlikView, PowerBI of Excel. Speciaal voor Qlik heeft Victa een speciale connector ontwikkeld die volledig is geïntegreerd met QlikView of Qlik Sense waarmee u de OData feed makkelijk en snel kunt aanroepen en data realtime in uw dashboard kunt laden.
De OData-feed is op dit moment exclusief beschikbaar op TOPdesk SaaS. Heeft u nog een on-premise omgeving (lokaal) draaien dan heeft Victa daar ook mogelijkheden voor middels een directe ODBC ontsluiting. Er zijn tevens kant-en-klare TOPdesk dashboards beschikbaar in zowel QlikView als Qlik Sense om u een snelle start te faciliteren. Hiermee haalt u direct meerwaarde uit uw TOPdesk omgeving en kunt u datagestuurde beslissingen nemen om uw dienstverlening nog verder te verbeteren.
Meer informatie over TOPdesk API is te vinden op: https://developers.topdesk.com/
Kant en klare dashboards voor TOPdesk gebruikers
Naast de TOPdesk connector, die u in staat stelt om data direct te ontsleutelen uit uw TOPDesk Saas omgeving heeft Victa ook kant-en-klare TOPdesk dashboards ontwikkeld op het krachtige Business Intelligence (BI) platform van QlikView en Qlik Sense. QlikView en Qlik Sense hebben een unieke, gepatenteerde geheugen gebaseerde associatieve technologie die gebruikers in staat stelt om snel, dynamisch en interactief informatie te analyseren.
- Qlik TOPdesk Meldingenbeheer
- Qlik TOPdesk Wijzigingsbeheer
- Qlik TOPdesk Middelenbeheer
- Qlik TOPdesk Performance dashboard
Over TOPdesk
TOPdesk is een eenvoudige service management oplossing voor IT-, FM- en HR-problemen.
TOPdesk is een SaaS oplossing op het gebied van servicemanagement, of ook wel eens ITSM genoemd. Met de service management oplossing van TOPdesk kunnen bedrijven eenvoudig binnenkomende meldingen beheren, workflows beheren en zicht houden op configuraties en assets.
Meer info over TOPdesk: www.topdesk.com