Sentiment and Text Analytics Connector
Tekstdata in uw Qlik app verzenden voor beoordeling
Met de Qlik Sentiment en Text Analytics Connector kunt u tekstdata in uw Qlik app verzenden naar een aantal verschillende sentiment API’s voor beoordeling.
Sommige API’s ondersteunen ook aanvullende tekstanalyse, zoals extractie van categorieën, zoekwoorden, concepten en spraakgedrag (POS).
De Qlik Sentiment and Text Analytics Connector maakt deel uit van Qlik Web Connectors – een uitgebreide suite van vooraf geconfigureerde connectors voor belangrijke sociale media en webgebaseerde gegevensbronnen.
De volgende API’s worden ondersteund:
- AlchemyAPI – Engels en Duits
- Chatterbox – Engels, Spaans, Portugees, Frans en Nederlands
- OpenAmplify – Engels
- Repustate – Engels, Duits, Frans, Italiaans, Spaans, Chinees & Arabisch
- Sentiment 140 – Engels en Spaans
- Viralheat – Engels
- Saplo – Engels en Zweeds
Sommige van bovenstaande API’s ondersteunen ook aanvullende tekstanalyse-eigenschappen, zoals extractie van categorieën, zoekwoorden, concepten en parts-of-speech (POS). Bovendien kunt u met de asynchrone en batchmodusfunctie (beschikbaar bij alle QVSource Connectors) een groot volume van tekst opslaan die op een parallelle, multithreaded manier kan worden beoordeeld of met behulp van een batchmodus (indien geïmplementeerd voor de API) welke een enorme prestatieverbetering voor uw reload-tijd kan betekenen.