TOPdesk - Victa Qlik Solutions

Qlik platform oplossingen

TOPdesk

TOPdesk

Qlik voor TOPdesk helpt uw dienstverlening verbeteren!

Onze partner TOPdesk helpt u bij de verbetering van uw dienstverlening. Of het nu gaat om uw IT-afdeling, Facility Management, of e-HRM. Met gebruiksvriendelijke service management software ligt een oplossing voor de hand. Zo’n 4000 organisaties zijn klant bij TOPdesk, van profit en non-profitorganisaties, overheid en semi overheid tot adviesbureaus en multinationals. Iedere service verlenende organisatie die prettig wil werken en haar serviceprocessen wil automatiseren behoort tot de doelgroep voor onderstaande dashboards!

Powered by Qlik

De TOPdesk dashboards zijn ontwikkeld op het krachtige Business Intelligence (BI) platform van QlikView en Qlik Sense. QlikView en Qlik Sense hebben een unieke, gepatenteerde geheugengebaseerde associatieve technologie die gebruikers in staat stelt snel, dynamisch en interactief informatie te analyseren. De TOPdesk Incidenten monitor kan binnen enkele uren worden uitgerold. Het resultaat is een krachtige BI oplossing die snel door uw hele organisatie geïmplementeerd kan worden, resulterend in een snelle time to value en een hoge ROI. Qlik voor TOPdesk is makkelijk te integreren met andere databronnen. Met de krachtige QIX engine kunnen snel koppelingen worden gemaakt met databases of databestanden( XLS, XML, CSV, HTML etc.). Vanuit de monitor kunnen ook alle mogelijke data exports worden gefaciliteerd. Een veel gebruikte export is bijvoorbeeld naar Excel.

Alle informatie is weergegeven in krachtige grafische weergaven zoals funnel charts, gauges en pie charts. Ook zijn er de lijstweergaven geschikt voor prints en rapporten. In de monitor kan worden afgedaald tot op het laagste detail niveau (zoek een incident). Kortom alle data is makkelijk en snel beschikbaar. In de Qlik applicatie is het mogelijk elk van de verschillende informatie onderdelen uit te printen in rapportvorm. Dit kan zowel voor de email (PDF) als fysieke print zodat u deze gegevens ten aller tijde kan delen met uw collegae.

Binnen de QlikView of Qlik Sense applicatie zijn een aantal tabbladen gemaakt met daarin de onderdelen die u graag uitgelicht wil hebben binnen uw bedrijf. In elk van deze tabbladen zullen er verschillende onderdelen zichtbaar worden, enkele genoemd;

Qlik voor TOPdesk Wijzigingsbeheer

  • Eenvoudige/complexe wijzigingen;
  • Doorlooptijden van de verschillende stappen in het changeproces.
TOPdesk Dashboard - ConfigMan by Victa
TOPdesk Dashboard - ConfigMan by Victa

Qlik voor TOPdesk Middelenbeheer

  • Overzicht van uw totale configuratie:
  • Per Vestiging/locatie/afdeling etc.;
  • Overzicht van uw totale configuratie:
  • Overzichten per kostenplaats.
  • Ruimte informatie, overzicht specifieke kenmerken, vloer, wand, glas etc.
  • Financieel overzicht van de configuratie:
  • Aanschafwaardes;
  • Huidige waardes;
  • Afschrijvingen.
  • Doorbelasten van configuratie, met invoermogelijkheden.
TOPdesk Dashboard - ConfigMan by Victa
TOPdesk Dashboard - ConfigMan by Victa
TOPdesk Dashboard - ConfigMan Afschrijvingen by Victa
TOPdesk Dashboard - ConfigMan by Victa

Qlik voor TOPdesk Meldingenbeheer

  • Doorlooptijden incidenten per soort (klacht, storing etc.);
  • Aantal incidenten per status (gereed, open etc.);
  • Trend aantal incidenten (eventueel ook historisch per status).
TOPdesk Dasboard by Victa
TOPdesk Dasboard by Victa
TOPdesk Dasboard by Victa
TOPdesk Dasboard by Victa

Performance dashboard

Speciaal voor de Service Management software van TOPdesk heeft Victa een volledig dynamisch en interactief managementdashboard voor trendanalyses ontwikkeld: het Performance dashboard. Dit dashboard verschaft een totaaloverzicht van alles wat uw organisatie in TOPdesk registreert. Het performance dashboard is een intuïtieve Business Intelligence oplossing ontworpen voor analyse en reporting doeleinden voor TOPdesk applicaties. Het dashboard is voorzien van alle denkbare KPI’s omtrent IT processen. Het performance dashboard is zowel als vaste licentie (on premise) en als SaaS (cloud) oplossing beschikbaar. Het grote voordeel van dit dashboard is dat het een trend analyse weergeeft, waardoor u altijd zicht heeft op de lange termijn resultaten van uw onderneming.

Alle KPI’s in één oogopslag!

Het performance dashboard is gebaseerd op een set van KPI’s, welke zich door jarenlange ervaring van TOPdesk heeft bewezen bij verschillende klanten. Elke afzonderlijke KPI is vanuit een centraal dashboard te raadplegen en van daaruit verder te analyseren. Het performance dashboard heeft op dit moment KPI’s beschikbaar voor de navolgende TOPdesk service mangement dashboards:

TOPdesk Dasboard by Victa
TOPdesk Dasboard by Victa
TOPdesk Dasboard by Victa