De overgang is vandaag bekend gemaakt en is ontstaan uit de wens om verder te groeien in de huidige business intelligence markt met een duidelijke positionering en bekend te staan met een uitgebreider merkportfolio.
In 2018 werd het business intelligence portfolio uitgebreid met de komst van Power BI. Naast het bouwen van dashboards met QlikView en Qlik Sense (Victa) konden onze klanten vanaf dat moment ook gebruik maken van de specialistische kennis omtrent Microsoft Power BI (Beye) en aanpalende functies vanuit het Azure Platform (Azure Datalake, Azure Datawarehouse, Azure SQL). Een opkomende trend in met name de Nederlandse markt is dat Power BI een hoge adoptie kent (mede door Office365) en ook prima in een hybride combinatie met Qlik kan worden gebruikt. Ieder product kent zijn specifieke voor- en nadelen. Voor meer informatie omtrent dit onderwerp verwijzen we graag naar een recent artikel dat we hebben gepubliceerd: Power BI vs. Qlik Sense
Uniforme uitstraling
Om meer consistentie en duidelijkheid te creëren, zijn de 2 losse merken geharmoniseerd naar één merk met een eenduidige en heldere merkhiërarchie. Martijn Guillot, Marketing Manager: “Een gemeenschappelijke naam en uitstraling draagt bij aan onze wens om een uniforme uitstraling te creëren. Het maakt het simpelweg makkelijker en duidelijker voor onze klanten.”
Volgens Carlo Vruwink, eigenaar en oprichter van Victa, weerspiegelt de nieuwe merkidentiteit beter de behoefte naar een eenduidige vertegenwoordiging van wat Victa allemaal kan betekenen voor klanten op gebied van business intelligence. Alle overige producten worden al gevoerd onder de Victa merknaam (Qlik, Alteryx, TimeXtender, Decohelper).
Aangepast logo
Met het samenvoegen van de business unit Beye is ook de wens ontstaan om ons logo iets aan te passen. Het standaard Victa logo is voorzien van de payoff business intelligence. Dit geeft namelijk exact weer waar wij goed in zijn en is het paraplubegrip voor onze merkenportfolio.
Business Intelligence portfolio.
Hieronder een grafische weergave van de volledige business intelligence merken portfolio van Victa.