volg via
Linkedin
Zoeken
Generic filters




Filter by Categorieën
Nieuws
Zoeken
Generic filters




Filter by Categorieën
Nieuws
Zoeken
Victa GmbHDeutsch
download Power BIPower BI
Werken bij VictaWerken bij Victa
Support VictaSupport
Contact Victa074 – 2915208
Open het menu
sluit het menu
TOPdesk
TOPdesk maakt BI eenvoudiger, toegankelijker en toekomstvast met Qlik Sense. Het bedrijf ondersteunt met haar 500 werknemers in 10 landen ruim 4000 klanten

Home » Klantreferenties » TOPdesk

Je merkt dat Qlik een van de meest volwassen tools op de markt is. Zij hebben een aantal keuzes gemaakt die ons aanspraken, zoals in-memory en het associatieve model. Met name dit laatste maakt Qlik zeer krachtig als selfservice BI oplossing.

Thijs Verhoef, Hoofd Business Support, TOPdesk

Je merkt dat Qlik een van de meest volwassen tools op de markt is. Zij hebben een aantal keuzes gemaakt die ons aanspraken, zoals in-memory en het associatieve model. Met name dit laatste maakt Qlik zeer krachtig als selfservice BI oplossing.

Thijs Verhoef, Hoofd Business Support, TOPdesk

TOPdesk is opgericht in Delft door 2 studenten en is intussen al meer dan twintig jaar expert in servicemanagement. Met de oplossing van TOPdesk kunnen bedrijven eenvoudig hun binnenkomende meldingen en workflows beheren. Het bedrijf ondersteunt met haar 500 werknemers in 10 landen ruim 4000 klanten.

Topdesk downloaden

Binnen TOPdesk is het kunnen vertalen van data naar informatie al jarenlang een belangrijke prioriteit. Thijs Verhoef, hoofd Business Support bij TOPdesk. “Wij zijn al zeker 10 tot 12 jaar bezig met rapportages en analytics. Intern, voor onze eigen operatie, maar ook extern voor onze klanten. Tot voor kort werkten we intern met een oplossing op maat, ontwikkeld door onze directeur en een aantal studenten van de TU Delft. Dit systeem stond bekend onder de naam MIST: Management Informatie Systeem TOPdesk en omvatte voornamelijk inzichten in finance en sales.

Om de klanten van TOPdesk op attractieve wijze inzicht te geven in de data en hun geregistreerde incidenten kozen we jaren geleden al voor een samenwerking met Victa en het product QlikView. Victa heeft speciaal voor de Service Management software
van TOPdesk een volledig dynamisch en interactief management dashboard ontwikkeld.”

Aan de interne business intelligence oplossing, MIST, kleefden een aantal nadelen. Verhoef vertelt: “Aan de ene kant waren we beperkt in de techniek. MIST was ontwikkeld in PHP en alles was zelf geprogrammeerd, van de business logica van de rapportages tot de vinkjes en de filters in de presentatie laag. Het zelf toevoegen van nieuwe rapportages of analysemogelijkheden was een complexe bezigheid. Aan de andere kant merkten we dat de business meer wilde. Dit is een logisch gevolg van het inzichtelijk maken van je data. Dit maakte MIST uiteindelijk niet futureproof voor TOPdesk.”

De scenic route naar Qlik Sense voor interne data discovery

TOPdesk is via een omweg bij Qlik Sense terecht gekomen voor het vervangen van MIST. Verhoef: “We hebben een scenic route genomen. Omdat wij al Microsoft SQL Server Reporting Services (SSRS) in huis hadden, besloten we op twee sporen te gaan zitten. Als eerste wilden we met SSRS de oude situatie reproduceren, zodat het bedrijf niet al te lang verschoond zou blijven van inzicht. Daarnaast wilden we een datawarehouse gaan bouwen voor TOPdesk. Beide trajecten zijn we ingegaan in samenwerking met OGD, een zusterbedrijf van TOPdesk.” Al gauw bleek dat het met SSRS ontwikkelen van een rapportage- en analyseomgeving complexer was dan gedacht. “Hier bleek veel technische kennis voor nodig te zijn, die wij moesten inhuren. Eigenlijk zagen we al snel dat dit ook niet ging werken, wat maakte dat we ook voor onze interne oplossing besloten in zee te gaan met een marktleider op het gebied van rapportage, analytics en visualisatie van data,” vertelt Verhoef.

Download de volledige CaseStudy
Voor de volledige CaseStudy verwijzen wij u graag door naar digitale versie uitgegeven door Qlik:

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Gerelateerd

    Branche: ISV (Independent Software Vendor)

    Functie: Operations, Marketing, Finance, Sales, Executive

    Land: Nederland

    Uitdaging:
    Het vervangen van een eigen ontwikkeld management informatiesysteem met een gebruikersvriendelijke BI-oplossing.
    Oplossing:
    In korte tijd beschikt TOPdesk over 10 verschillende Qlik Sense Apps voor met name finance, sales, HR en marketing en wordt Qlik Sense ook ingezet door een aparte tak binnen TOPdesk die zich bezighouden met product development en adoption. Klanten van TOPdesk konden al langere tijd beschikken over een dynamisch en interactief management dashboard, ontwikkeld op het platform van Qlik, voor de Service Management software van TOPdesk.

    Voordelen:

    • Selfservice BI versus voorgedefinieerd. De gebruikers maken zelf analyses vanuit invalshoeken die vooraf nooit hadden kunnen worden voorzien.
    • Mensen nemen beslissingen op basis van data in plaats van intuïtie.
    • One Single Source of Thruth.
    • Alignment van internationale definities en processen.
    • ikkeld op het platform van Qlik, voor de Service Management software van TOPdesk.

      Voordelen:

    • Selfservice BI versus voorgedefinieerd. De gebruikers maken zelf analyses vanuit invalshoeken die vooraf nooit hadden kunnen worden voorzien.
    • Mensen nemen beslissingen op basis van data in plaats van intuïtie.
    • One Single Source of Thruth.
    • Alignment van internationale definities en processen.
    • Verbetering van de datakwaliteit.

    Data Sources:
    SQL (datawarehouse), Excel

Qlik voor TOPdesk helpt uw dienstverlening verbeteren!

Onze partner TOPdesk helpt u bij de verbetering van uw dienstverlening. Of het nu gaat om uw IT-afdeling, Facility Management, of e-HRM. Met gebruiksvriendelijke service management software ligt een oplossing voor de hand. Zo’n 4000 organisaties zijn klant bij TOPdesk, van profit en non-profitorganisaties, overheid en semi overheid tot adviesbureaus en multinationals. Iedere service verlenende organisatie die prettig wil werken en haar serviceprocessen wil automatiseren behoort tot de doelgroep voor onderstaande dashboards!

Webinar TOPdesk Analytics dashboard met Qlik Sense – Bekijk het nu!

Qlik Sense video

Powered by Qlik

De TOPdesk dashboards zijn ontwikkeld op het krachtige Business Intelligence (BI) platform van QlikView en Qlik Sense. QlikView en Qlik Sense hebben een unieke, gepatenteerde geheugengebaseerde associatieve technologie die gebruikers in staat stelt snel, dynamisch en interactief informatie te analyseren. De TOPdesk Incidenten monitor kan binnen enkele uren worden uitgerold. Het resultaat is een krachtige BI oplossing die snel door uw hele organisatie geïmplementeerd kan worden, resulterend in een snelle time to value en een hoge ROI. Qlik voor TOPdesk is makkelijk te integreren met andere databronnen. Met de krachtige QIX engine kunnen snel koppelingen worden gemaakt met databases of databestanden( XLS, XML, CSV, HTML etc.). Vanuit de monitor kunnen ook alle mogelijke data exports worden gefaciliteerd. Een veel gebruikte export is bijvoorbeeld naar Excel.

Alle informatie is weergegeven in krachtige grafische weergaven zoals funnel charts, gauges en pie charts. Ook zijn er de lijstweergaven geschikt voor prints en rapporten. In de monitor kan worden afgedaald tot op het laagste detail niveau (zoek een incident). Kortom alle data is makkelijk en snel beschikbaar. In de Qlik applicatie is het mogelijk elk van de verschillende informatie onderdelen uit te printen in rapportvorm. Dit kan zowel voor de email (PDF) als fysieke print zodat u deze gegevens ten aller tijde kan delen met uw collegae.

Binnen de QlikView of Qlik Sense applicatie zijn een aantal tabbladen gemaakt met daarin de onderdelen die u graag uitgelicht wil hebben binnen uw bedrijf. In elk van deze tabbladen zullen er verschillende onderdelen zichtbaar worden, enkele genoemd;

Neem contact op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij respecteren uw Privacy en zullen uw gegevens niet delen. Wij willen u erop wijzen dat u, door het invullen en versturen van uw persoonlijke gegevens via dit registratieformulier, ermee instemt dat u electronische berichten en andere communicatie van Victa ontvangt.

Gerelateerd

    Qlik voor TOPdesk Middelenbeheer

    • Overzicht van uw totale configuratie:
    • Per Vestiging/locatie/afdeling etc.;
    • Overzicht van uw totale configuratie:
    • Overzichten per kostenplaats.
    • Ruimte informatie, overzicht specifieke kenmerken, vloer, wand, glas etc.
    • Financieel overzicht van de configuratie:
    • Aanschafwaardes;
    • Huidige waardes;
    • Afschrijvingen.
    • Doorbelasten van configuratie, met invoermogelijkheden.
    TOPdesk Dashboard - ConfigMan by Victa
    TOPdesk Dashboard - ConfigMan by Victa
Victa Hengelo
Hengelo
Demmersweg 10
7556BN Hengelo
Nederland
Tel: +31 (0)74 – 2915208
Wij helpen je graag
Laat maar horen!
Tel: +31 (0)74 – 2915208
Verkoop: +31 (0)74- 3031900
Finance: +31 (0)74- 3031901
Servicedesk: +31 (0)74 – 3031902
Victa Assen
Assen
Spanjelaan 12
9403DP Assen
Nederland
Tel: +31 (0)592 – 749320
Victa Amsterdam
Amsterdam
Herengracht 448 – 450
1017 CA Amsterdam
Nederland
Tel: +31 (0)20 – 2051188
Victa Amsterdam
Amsterdam
Krijn Taconiskade 424
1087 HW Amsterdam
Nederland
Tel: +31 (0)20 – 2386030
Victa Germany
Germany
Enschedestrasse 14
48529 Nordhorn
Deutschland
Tel: +49-32221095174
Algemeen: info@victa.de
Victa Aruba
Aruba
Paradera
Aruba
Tel: +31 (0)74 – 2915208
Victa locatie
Binnenkort
Straatnaam 12
1234 VT Plaatsnaam
Nederland
Tel: +31 (0)74 – 2915208
Qlik Sense gratis downloaden
Qlik Sense
eenvoudig in gebruik
Met Qlik Sense kunnen de mensen in uw organisatie eenvoudig data interactief visualiseren om beter en sneller de juiste beslissingen te nemen. Qlik Sense is een data-visualisatie applicatie waar iedereen op eenvoudige wijze gebruik van kan maken.
Victa Video Qlik Sense
Video
Qlik Sense demo
gratis
Victa Download Qlik Sense
Download
Gratis Qlik Sense
gratis
Victa workshop Qlik Sense
Workshop
Gratis Introductie
Victa Cloud Qlik Sense
Cloud
Qlik Sense Cloud
Qlik Elite Solution Provider
Victa is een ervaren en gecertificeerde Qlik Elite Solution Provider. Wij bieden u een compleet aanbod van Qlik professional services: Qlik-software, Qlik Cloud Hosting, Qlik consultancy, Qlik opleidingen en Qlik helpdesk. Hiermee heeft u als klant alle disciplines en dienstverlening m.b.t. Qlik bij één leverancier.
Victa Qlik Authorized training partner Victa Qlik Expertise partner Victa Qlik Elite Managed Services partner Victa Qlik OEM partner Victa Qlik Elite Solutions partner
Support
Bedrijf
ISO certificering
ISO 27001 en ISO 9001 certificeringen
Victa mag zich sinds begin 2019 officieel ISO 27001 gecertificeerd noemen. Met deze certificering kunnen wij aantonen dat de processen op het gebied van informatiebeveiliging goed op orde zijn. Ook mag Victa zich sinds begin 2019 officieel ISO 9001 gecertificeerd noemen. Met deze certificering hebben we een managementsysteem ontwikkeld voor kwaliteit.
Copyright © 2009 - Victa | Disclaimer | Privacy | Software-ULA | Sitemap | Werken bij Victa
Victa facebook Victa Linkedin Victa twitter Victa youtube Victa youtube Victa google maps Victa mail