De FM Group, opgericht in 1968, is een handelsbedrijf in bloemen, planten en accessoires. Dagelijks zorgen 1700 collega’s in 17 landen verdeeld over 6 continenten dat er een vers, gevarieerd assortiment wordt geleverd aan ruim 40.000 klanten. Bij FM speelt de supply chain een belangrijke rol: het enorme assortiment van 16.000 soorten verse bloemen en 9.600 planten moet nou eenmaal op het juiste moment bij de juiste retailer, bloemist of wholesaler terecht komen.
Het hebben van inzicht in de data via dashboards, rapportages en analytics speelt hierin een sleutelrol. Het BI-Analytics team, een van de 11 scrumteams bij FleuraMetz, is hiervoor verantwoordelijk.
“Ons team is verantwoordelijk voor de interne informatievoorziening. Dit doen we sinds een jaar of tien met de combinatie van Qlik en Qlik NPrinting.
Met Qlik hebben we meer dan 25 dashboards ontwikkeld voor key-users en met Qlik NPrinting distribueren we elke nacht tot 600 rapporten aan collega’s en preferred suppliers wereldwijd. Het afgelopen jaar is ook MS Power BI binnen de organisatie geïntroduceerd voor selfservice BI.”